Sayang dalam benci; ada dalam tiada ; cacatnya kita manusia

Ini sangat payah. Tolong baca dengan sabar.

Saya rindu baba. Dua tiga hari lagi genap sebulan kehilangan lelaki yang paling saya sayang. Sedih. Remuk. Perit. Tipu kalau saya kata air mata tidak murah semenjak dua menjak ini. Memikirkan tiada lagi dahi untuk dicium, atau hangat tangan baba untuk disalami, air mata gugur deras. Oh tuhan,setiap hari rasa sedih ini tidak kurang, Bertambah malah.

Setiap hari saya hitung, sedih masih belum berkurang. Tiada lagi lelaki yang menenangkan hati saya dengan hanya memandang dia. Tiada lagi lelaki hebat yang melindungi, yang menjaga tingkah saya, yang bermati-matian untuk saya.

Tiada kasut baru untuk dibeli, kemeja cantik, tali pinggang dan dompet baru. Apa guna duit yang ada jika tidak lagi mampu membeli apa apa untuk dia.

Jika ibu membelai dengan kasih sayang, seorang ayah memberi sayang dengan  rasa selamat dan perlindungan kehormatan dan maruah seorang anak gadis. Saya rasa dilucutkan perlindungan itu.

Maka bila di sentap pada hujung yang salah saya melenting.Maaf pada awak jika terasa.

Jenaka sebegitu tak boleh saya hadam disaat saat ini.

Saya sangat rindukan ayah saya, kamu tahu?

Terlalu amat rindu. jangan tambah sedih saya lagi.

2 thoughts on “Sayang dalam benci; ada dalam tiada ; cacatnya kita manusia

  1. suhanazam says:

    ” Sometimes the road just ends
    It changes everything you’ve been
    And all that’s left to be
    Is empty, broken, lonely, hopin’
    I’m supposed to be strong
    I’m supposed to find a way to carry on

    I don’t wanna feel better
    I don’t wanna not remember
    I will always see your face
    In the shadows of this haunted place
    I will laugh
    I will cry
    Shake my fist at the sky
    But I will not say goodbye

    They keep saying time will heal
    But the pain just gets more real
    The sun comes up each day
    Finds me waiting, fading, hating, praying
    If I can keep on holding on
    Maybe I can keep my heart from knowing that you’re gone ”

    p/s its ok to not feel better…

Leave a Reply

